טופס יצירת קשר
בית אבות - ללוות או לא ללוות
ליווי והסעת הלקוחות לבחירת בתי אבות, מהווים חלק חשוב מעבודת היועץ.
ללקוח הממוצע איתור ומיפוי בתי אבות פוטנציאליים, מהווים אתגר לא פשוט.
הוסיפו לכך את מלאכת הנסיעה, הניווט וההגעה לבתי אבות, כל אלה מהווים אתגר לוגיסטי קשה ומורכב למשפחות לא מעטות.
לנוכחות המתווך בעת ביקור משפחה ערך מוסף, בעצם היותו במקום והיותו לצד המשפחה. לצד הערות והארות שתורמות בעת ביקור המשפחה ב בית אבות, המתווך יכול לפשר ולגשר בין הצדדים ולהקל בתהליך לא קל הרוויי מטענים אישיים ורגשות.
יתרונו היחסי של המתווך ביחס לגורמים אחרים המסייעים לקשיש, הוא אכן הליווי הפיזי והקלת נגישות המשפחה לבדיקת בתי אבות.
יחד עם זאת, לעתים אין נדרשת נוכחות המתווך, נוכחות שלעתים עלולה להזיק יותר מאשר להועיל.
קיימים מספר סיבות ותרחישים אפשריים לכך.
דוגמא טיפוסית, היא לקוח המבקש מפורשות מהמתווך "תודה לך על המידע, מיקדת אותי בבית מסוים, אנא ממך, מכאן אני אקח את ההגה".
מסיבותיו שלו, הלקוח מעדיף לראות את הבית בכוחות עצמו, אין הוא חפץ בנוכחות "האח הגדול", ולכך יכולות להיות מספר סיבות אפשריות:
- הלקוח סומך ומעדיף את יכולותיו וכישוריו ביחס למתווך.
- אין הוא מעדיף גורם ביניים.
- העדפת תקשורת ישירה.
- וכמובן סיבות שונות הקשורות לצנעת הפרט.
על המתווך לגלות אמפתיה ללקוחו ולכבד את זכותו של הלקוח לאוטונומיה ופרטיות בבחירת בית אבות.
המתווך יבין, כי אין בבקשה מסוג זה של הלקוח הבעת אי אמון ביכולתו המקצועית ולעתים אי התערבות, חשובה לא פחות מהתערבות.
נשאלת השאלה, האם זכאי המתווך לעמלת השמה באם לא הסיע ו/או לא ליווה אישית את הלקוח בביקורו את ה לקוח בבית האבות.
התשובה היא, באם אכן שימש היועץ "כגורם היעיל בתיווך" הוא זכאי לעמלה במלואה.
העובדה שהמתווך לא נכח בביקור עם המשפחה אינה רלוונטית.
כדי להסיר כל ספק, על המתווך להוכיח כי פעולותיו אכן תרמו וגרמו לכך שהלקוח התקשר עם אותו בית אבות.