חשוב לזכור מי הצרכן העיקרי. לעיתים, שוכחים קרובי משפחתו של הקשיש עבור מי נועד בית האבות, הצרכן העיקרי אמור ליהות הדייר הקשיש שישהה בבית האבות ולא המשפחה, עד כמה שהדבר נראה מובן ובססי לעיתים שוכחים המשפחות את סדר העדיפויות.
נתינת משקל מוגזם לנושא המרחק הגיאוגרפי. לביקורי המשפחה חשיבות מרובה בהעצמת איכות חיי הקשיש, יחד עם זאת יש להבין שהדייר הוא הצרכן וחשוב שהבית יתאים לצרכיו, גם אם הדבר מחייב נסיעה ארוכה יותר, יש לשים דגש קודם כל על בחירת הבית המתאים ללקוח הקשיש.
קבלת החלטות - מידע מועט מדי. לקבלת החלטה החלטית ומושכלת נדרש מידע עדכני איכותי ומספק. כך לדוגמה, אסור שקבלת מידע תיהיה בנוייה על מקור אחד בלבד, יש לקבל מידע ממספר מקורות ולהצליב ביניהם.
קבלת מידע רב מדי (over information). לעיטים קבלת מידע רב מדי עלול לסבך ולפגוע באיכות התהליך, לעיתים אנו מקבלים מידע ממספר רב של אנשים שאמנם כוונותיהם טובות, אבל לצערינו מתבטאים בגיבוש החלטה שגוייה.
נטינת משקל רב למותג. כבכל ענף כלכלי ישנם בתי אבות המזוהים כמוליכים או כמותגים, יש להזהר מההילה עם בתים מסויימים, ולבכון האם אותו בית, גם אם נחשב למותג, מתאים ליקירנו.
לבחור בית כי אדון כהן גר שם... העובדה כי אדם שאנו מכירים נמצא בו אינה מבטיחה שהבית אכן מתאים לאמא או אבא שלנו.
איכות טיפול טובה אינה מהות הכל. העובדה כי בית מסויים מספק איכות איכות טיפול טובה אינה ערובה כי יתאים ליקירנו. לדוגמה, באם יקירנו צלול, הוא ימצא בסביבה סיעודית קשה, איכות חייו תפגע מהותית. דוגמה נוספת - תקשרות. באם יקירינו דובר שפה אחת בלבד, והשפה אינה שגורה בפי הדיירים או אאנשי הצוות, גם עובדה זו תפגע קשות באיכות חייו.
בחירת בית עקב רמת המחירים. אין בהכרח קורלציה חיובית בין רמת מחיר גבוהה של בית אבות לבין התאמתו ליקירינו. לעיתים בית אבות יוקרתי, עם רמת מחירים גבוהה, עלול ליהות הבית הפחות מתאים ליקירנו.
הקדשת זמן רב מדי לתהליך. לעיתים, תהליך קבלת החלטות, חייב שיהיה מהיר. ניתן גם בסרט זמן רצר יחסית, להגיע להחלטה אופטימלית. חשוב להבין, במקרים מסויים, עיתוי הכניסה חשוב יותר מבחירת בית זה או אחר.
הכנה שגוייה לכניסה. אינטואיטיבית אנו שועפים לשכנע את יקירינו כי הבית אינו ראוי לו יותר, ועדיף שיעבור לבית אבות. דווקה הרצון הקנה לקבל הסכמת הקשיש עלול ליצור פחד וחרדה אצל מקבל ההחלטה. לעיתים עדיף להסביר כי באם לתקופה קצרה (החלמה / הבראה / נסיון) והשאר במהלכה יוכל הלקוח הקשיש בכל רגע נתון האם ברצונו להמשיך לשהות בבית או לחזור לביתו.
חשוב לעשות בבחירת בתי אבות
יש להגדיר מי הוא הלקוח של בית האבות. בהמשך, יש לאפיין את הצרכים והרצונות של הלקוח מנקודת מבטו הוא.
ככל שניתן יש להתייעץ בלקוח ולשאול אותו לגבי רצונותיו ומשאלותיו.
חשוב לבדוק שניים עד ארבעה בתי אבות.
בבדיקת בית אבות חשוב לראיין מגוון של אנשים לדוגמה, משפחות, לקוחות, אנשי צוות.
יש לבדוק דוחות משרד הבריאות.
יש להשתמש הן בכלים אנאליטים (דוחות בקרה של הרשויות), אבל חשוב גם לסמוך על הרגשת בטן שלנו. החלטה מושכלת תיהיה תוצר של רציונאליות וגם של רגש.
חשוב להגדיר את החודש הראשון כתקופת הסתגלות – נסיון. זהו תהליך שעשוי לקחת זמן.
חשוב להגדיר מלכתחילה איזה סוג של בית אנו מחפשים. ישנם בתים קטנים ואינטימים מצד אחד, ומצד שני ישנם בתים גדולים בעלי אופי מוסדי. לכל סוג בית יתרונות וחסרונות.
ככל שניתן, עדיף להתחיל בתהליך בחירת בית האבות מוקדם. זאת כדי לא להקלע למצב של לחץ ומצוקה.